تبلیغات
همه چیز در باره ی مکانیک خودرو ................. Everything About mechanic

میل لنگ و وظایف آن

تاریخ : ساعت 09 و 22 دقیقه و 37 ثانیه | یکشنبه 23 مرداد 1390
نویسنده : علی لولوئیان


میل لنگ: از جنس فولاد با روكش كرم نیكل می‌باشد و به روش آهنگری ساخته می‌شود و بعد آن را با ماشین تراش پرداخت می‌نمایند.



.


قسمتهای مختلف روی میل لنگ:

1 ـ محورهای ثابت : بر روی تكیه گاه های بلوك موتور توسط یاتاقان های ثابت محكم میشود .

2 ـ لنگهای متحرك : توسط یاتاقانهای متحرك به شاتون متصل میشود و نیروی پیستون ها به شاتون و از آنجا به میل لنگ و باعث گردش آن میشود .

3 ـ وزنه‌های تعادل : به قسمت های لنگ متصل و باعث بالانس میل لنگ در گردش و جلوگیری از ارتعاش آن میشود .

4 ـ مجاری روغن‌كاری

5 ـ پولی روغن برگردان با قاب روغن‌ برگردان كه از خروج روغن جلوگیری می‌نماید.

6 ـ شیار روغن برگردان كه در زمان چرخیدن جهت و حركت آن به سمت داخل موتور می‌باشد.

7 ـ فلانچ كه در قسمت انتهای میل لنگ قرار دارد و روی آن سوراخهای پیچ جهت نصب فلایویل وجود دارد.

8 ـ بوش ته میل لنگ یا بلبرینگ كه محل قرار گرفتن شفت ورودی گیربكس می‌باشد.




وظایف میل لنگ:

1 ـ گرداندن شاتون به همراه آن حركت پیستون و بالعكس (رابطه دو طرفه می‌باشد كه در زمان احتراق پیستون و شاتون باعث حركت آن شده و در زمانهای دیگر میل لنگ باعث حركت پیستون می‌شود.)

2 ـ انتقال نیرو به دستگاه انتقال نیرو (بوسیله فلایویل)

3 ـ تبدیل حركت خطی پیستون به حركت دورانی

4 ـ انتقال حركت چرخشی به میل سوپاپ و فولی پروانه و دینام و واتر پمپ

 

دسته : میل لنگ و همه چیز درباره ی آن، | بازدید ها : بار

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر