تبلیغات
همه چیز در باره ی مکانیک خودرو ................. Everything About mechanic

روشهای اندازه‌گیری خلاص طولی میل لنگ

تاریخ : ساعت 09 و 50 دقیقه و 07 ثانیه | یکشنبه 23 مرداد 1390
نویسنده : علی لولوئیان


روشهای اندازه‌گیری خلاص طولی میل لنگ:

1 ـ روش اول با ساعت پایه‌دار مغناطیسی كه میل لنگ سر جای خود (بلوك) قرار دارد و بغل یاتاقانی و كپه‌های ثابت را بسته و میل لنگ را اهرم می‌كنیم و آن را كاملاً عقب می‌كشیم و ساعت را در جلوی میل لنگ صفر كرده سپس به میل لنگ در جهت جلو فشار می‌آوریم مقدار نشان داده شده توسط ساعت مقدار خلاصی طولی می‌باشد.

2 ـ روش فیلرگزاری مانند روش قبل میل لنگ را در سر جای خود قرار داده و فقط كپه آخر را باز كرده و در فضای مابین آن فیلر عبور می‌دهیم.

نكته: برای كنترل خلاصی طولی میل لنگ از واشر هلالی بغل یاتاقانی استفاده میشود .

نكته: خلاصی طولی میل لنگ نباید  از 20/0 میلی‌متر بیشتر باشد و در صورت بیشتر بودن این لقی ، یك طرف سیلندر كه در هنگام كلاج توسط پای راننده به میل لنگ و سیلندر منتقل میشود ،‌ دچار ساییدگی میشود .

نكته: پس از برگشتن از تراشكاری (میل لنگ) مجرای روغن باید با سیم كیلومتر تمیز و شستشو شود.

نكته: میل لنگ نیز تا سه پالس تراش می‌خورد و با شماره 010 و 020 و 030 در می‌آید.

نكته: شماره تراش میل لنگ را می‌توان در پشت یاتاقانها جستجو كرد و در صورت استاندارد بودن علامت STD در پشت یاتاقان حك شده است.

نكته : پیچ كپه یاتاقانهای ثابت و متحرك میل لنگ با آچار درجه دار یا تركمتر سفت میشود .

دسته : میل لنگ و همه چیز درباره ی آن، | بازدید ها : بار

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر