تبلیغات
همه چیز در باره ی مکانیک خودرو ................. Everything About mechanic

عیوب رینگ ها و نحوه ی جا زدن آنها

تاریخ : ساعت 02 و 41 دقیقه و 51 ثانیه | پنجشنبه 31 شهریور 1390
نویسنده : علی لولوئیان


معایب رینگ ها :

 1 خط برداشتن : به دلیل ورود گرد و غبار به سیلندر و وجود ذرات ریز در روغن ایجاد میشود .

2- چسبندگی به سیلندر : این چسبندگی به سیلندر و یا در شیار پیستون پیش می آید كه در اثر حرارت زیاد و كم بودن خلاصی در دهانه رینگ و شیار پیستون به وجود می آید .

3 شكستن رینگ : به دلیل خلاصی زیاد در شیار پیستون ، لقی طولی غیر مجاز میل لنگ ، گشاد شدن بیش از حد سیلندر به وجود می آید

.

4- ساییدگی رینگ : در اثر كار زیاد بوجود می آید كه باعث فرار كمپرس و روغن سوزی و كم شدن قدرت موتور و زود جوش آوردن موتور میگردد .

خلاصی مجاز دهانه رینگ : رینگ را از لبه سیلندر ، 5/1 تا 2 سانتی متر پایین تر در سیلندر قرار میدهیم و به وسیله فیلر دهانه آن را اندازه میگیریم . خلاصی مجاز دهانه رینگ بین 20/0 تا 40/0 میلیمتر است .

لقی مجاز رینگ در شیار پیستون : خلاصی مجاز بین 03/0 تا 07/0 میلی متر است كه با فیلر آنرا اندازه میگیرند و مقدار خلاصی را مطابق شكل زیر اندازه میگیرند :

 

نكته : در صورت گشاد شدن شیار پیستون ، یا باید پیستون را تعویض نمود و یا از بغل رینگی استفاده نمود .

نصب رینگ بر روی پیستون : برای نصب رینگ بر روی پیستون و جازدن آن در بوش سیلندر باید به نكات زیر توجه نمود :

1 شیار پیستون را به وسیله شیار پاك كن تمیز میكنیم .

2-  رینگ روغنی  یا به  صورت سه  تكه و یا  به صورت یك تكه وجود دارد كه در هنگام سوار كردن رینگ روغنی سه تكه ابتدا رینگ وسط را در جای خود قرار داده و سپس دو زیر رینگی را سوار میكنیم .

3- رینگ روشن تر رینگ كمپرس اول بوده و علامت TOP و پله داخلی هنگام نصب به طرف بالا و پله های خارجی به سمت پایین قرار میگیرد.

4- لقی جانبی رینگ در داخل شیار پیستون را مورد آزمایش قرار میدهیم .

5- دهانه رینگ ها را در داخل سیلندر مورد آزمایش قرار میدهیم تا در زمانی كه رینگ ها فشرده شده و داخل سیلندر قرار میگیرند ، دهانه آنها به اندازه مجاز باز باشد . ( 2/0 میلیمتر )

6- دهانه رینگ ها نباید روبروی یكدیگر قرار گیرد زیرا كمپرس و روغن از این طریق فرار میكند .

7- با رینگ جمع كن آنها را بر روی پیستون جمع نموده و با ضربات دسته چكش چوبی بر روی پیستون ، آنرا داخل سیلندر جا میدهیم .

 

نكته : از رینگ جمع كن جهت جا زدن رینگ و پیستون داخل بوش سیلندر استفاده میشود .

 

 

دسته : پیستون و همه چیز درباره ی آن، | بازدید ها : بار

نام شما:
سایت شما:
در تاریخ : شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 11 و 50 دقیقه و 35 ثانیه

بسیار عالی بود استفاده کردیم

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر