تبلیغات
همه چیز در باره ی مکانیک خودرو ................. Everything About mechanic

پاسخ به سوالات(لرزش و کاهش آب و استارت نخوردن)

تاریخ : ساعت 20 و 33 دقیقه و 17 ثانیه | سه شنبه 8 آذر 1390
نویسنده : علی لولوئیان


سوال:

من سمند  مدل 84 دارم. جمعه شب بیرون بودم و ماشین بدون مشكل كار میكرد. یواش یواش ماشین شروع به لرزش كرد بطوری كه در حالت ثابت و خلاص هم می لرزید و با زیادكردن گاز لرزش كم میشد. خلاصه بی خیال رفتیم و یك جایی ماشین رو پارك كردم. چند دقیقه بعد كه اومدم ماشین استارت نمی خورد یعنی برق پشت آمپر بود ولی اصلاً استارت نمی خورد. باتری رو چك كردم مشكلی نداشت. چندبار اتصالات باتری رو درآوردم و جا زدم و مجدد استارت زدم روشن شد. پانصدمتر راه رفتم آمپر رفت بالا داشت می‌چسبید به ته كه زدم كنار و خاموش كردم... گذاشتم فن كار كنه بعد در رادیاتور رو باز كردم خالی شده بود. یك ونیم لیتر آب ریختم استارت زدم مثل قبل روشن نشد ولی بعد از یكی دوبار استارت روشن شد. جالب اینكه اصلاً استارت نمی خورد ولی دفعات سوم و چهارم روشن میشد. این بار اصلاً از لرزش هم خبری نبود ولی بعد از سه دقیقه دوبار لرزش شروع شد به هر شكلی بود رسوندم خونه..

امروز صبح دوباره رادیاتور رو چك كردم دیدم خالی شده... آب گرم ریختم روشن كردم ولی بعد چنددقیقه پرت پرت كرد و خاموش شد!!!

1. باتری من اتمی هست و دقیقاً دوسال پیش خریدمش

2. واشر سرسیلندرش تا حالا باز نشده

3. فكر میكنید چی شده و چكار باید بكنم؟

ممنون

 

جواب:

باسلام خدمت شما

احتمالا مشکل خودروی شما به دلیل از بین رفتن واشر سرسیلندر آن می باشد وبه همین دلیل آب داخل رادیاتور تخلیه شده است و ریپ زدن ماشین بدلیل بالارفتن بیش از حد دمای موتور میباشد و به دلیل عدم وجود آب در موتور   آمپر آب قادر به تشخیص دمای موتور نبوده است

استارت نخوردن ماشین هم میتواند به دلیل حرارت زیاد بین قطعات باشد

شما باید برای رفع مشکل واشر سرسیلندر را تعویض کرده و از تاب نداشتن و سالم بودن یاتاقان ها مطمئن شوید

باتشکر

نام شما:
سایت شما:
در تاریخ : جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 21 و 05 دقیقه و 51 ثانیه

با سلام و وقت به خیر
خودروی بنده پراید انژکتوریه .مدتیه که بعد از طی یه مسافت وقتی بین راه توقف میکنم و موتور رو خاموش میکنم و بعد از چند دقیقه استارت میزنم صدای ضعیفی مثل چرخش یه آرمیچر از زیر کاپوت شنیده میشه و نور آمپرها ضعیف میشه و استارت نمیخوره .اما بعد نیم ساعت دوباره استارت میخوره!
البته به تازگی بدتر شده و عموما با همین علایم استارت نمیخوره .
به چندین باتری سازی رفتم اما جلوی تعمیرگاه راحت استارت میخوره و برق ماشین رو چک کردن گفتن ولتاژ دینام درسته (در حالت روشن)
ممنون میشم راهنماییم کنید.

نام شما:
سایت شما:
در تاریخ : سه شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 09 و 50 دقیقه و 17 ثانیه

با سلام ال۹۰مدل ۸۶دارم ای صفره کولر دار چند وقتیه ماشینم گاز مخوره ولی ماشین جون نداره همه چیزم چک کردم ودیاگم چیزیو نشون نمیده در ضمن صدایه موتور ماشین تغییر کرده و مثله سابق نرو روان نیست حتی اگزوزه ماشینم چک کردم کاتولیزم عوض کردم ولی فایده نداشت پمپه بزینم کلا عوض کردم ولی بی فایده بود همه کار کردم ولی نتیجه نگرفتم ممنون میشم راهنمایم کنید با تشکر

نام شما:
سایت شما:
در تاریخ : جمعه 21 شهریور 1393 ساعت 19 و 39 دقیقه و 57 ثانیه

باسلام خدمت شما من یک ماشین پژو 405 دارم امروز وقتی باهاش بیرون رفتم به راحتی روشن شد وقتی برای کاری توقف کردم و بعد دوباره خواست روشنش کنکم دیگه اصلا استارت نخورد فکر کنم برای سر باتریش باشه من الان به راهنمایی نیاز دارم لطفا اگر میشه سریع جوابشو به من بدهید ممنون

نام شما: احمد
سایت شما:
در تاریخ : شنبه 2 فروردین 1393 ساعت 09 و 54 دقیقه و 49 ثانیه

سلام من یک پیکان مدل77 دارم که دیروز صبح خواستم استارت بزنم یهو چراغ باطری روشن شد و بعد یهو خاموش شد و دیگه اصلا چراغ باطری روشن نشد باطری هم تازه عوض کردیم به نظرتون مشکلش چیه لطف کنید زودتر بهم بگین مرسی

نام شما: ابراهیم
سایت شما:
در تاریخ : سه شنبه 10 دی 1392 ساعت 11 و 15 دقیقه و 35 ثانیه

باسلام،من پیکان مدل83 دوگانه دارم بعضی مواقع استارت به سختی میزنه دلیلش چیست؟

نام شما: مجتبی
سایت شما:
در تاریخ : پنجشنبه 28 آذر 1392 ساعت 23 و 35 دقیقه و 33 ثانیه

سلام می خواستم بدونم امروز موقعی که با ماشین پراید در حال دور زدن بودم یک دفعه ماشین خاموش شد بد اصلا استارت نخورد بع حول دادیم روشن شد بعدش که خاموش کردم باز روشن کردم درست شد علت ش را می خواستم بدونم از باطری یا از استارت

نام شما: سعید
سایت شما:
در تاریخ : چهارشنبه 24 مهر 1392 ساعت 18 و 20 دقیقه و 48 ثانیه

با سلام
من ماشینم 405 هستش . دیروز صبح اومدم ماشین رو روشن کنم سوئیچ رو که چرخوندم برق اومد پشت آمپر و صفحه کیلومتر شمار ولی ماشین استارت نخورد . برای بار دوم کلاچ رو نگه داشتم بعد استارت زدم ماشین به سختی با یه حال کم جونی استارت خورد و روشن شد. امروز هم باز ظهر امتحان کردم همین جوری بود. به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه ؟ چون تا قبل از دیروز اصلا همچین مشکلی نداشت خیلی سریع روشن میشد. باطری ماشین هم اتمی هستش و هنوز نشانگرش سبزه . ممنون

نام شما: مرتضی
سایت شما:
در تاریخ : چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 12 و 11 دقیقه و 57 ثانیه

ممنون ... دقیقاً همینطور شده بود كه فرمودید. واشرسرسیلندر به مرور نابود شده بود بطوریكه فقط فریم دور واشر سرسیلندر باقیمونده بود و هیچ اثری از حلقه‌های داخلش نبود!!! ضمن اینكه بعلت كرموشدن! (اصطلاح مكانیك‌ها) با تراشكاری هم مشكلش حل نشد و مجبور به جوش آرگون شدم. حدود 250هزار تومن خرج رو دستم گذاشت ولی الان دیگه عمری شده... باز هم ممنون از توضیحاتتون

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر